TISZTELT SZÜLŐ/ TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ!

A következőkben néhány fontos tudnivalóról tájékoztatjuk Önt a 2025/2026. tanítási évre történő általános iskolai jelentkezés/beiratkozás vonatkozásában:

A jelenleg hatályos jogszabályi előírások szerint az általános iskolákba történő jelentkezés/beiratkozás személyes megjelenést és adategyeztetést igényel.

A személyes jelentkezés/beiratkozás időpontja:

2025. április 10. (csütörtök)       7.30-18.00 óra között

2025. április 11. (péntek)            7.30-16.00 óra között

A törvényes képviselők kétféle módon kezdeményezhetik gyermekeik beiratkozását:

  1. Személyes ügyintézéssel, csak papír alapon történő adminisztrációval:

A személyes megjelenés során történik a beiratkozáshoz szükséges hatósági igazolványok és dokumentumok eredeti példányának bemutatása is, ezért kérjük, hogy az alábbiakat feltétlenül hozza magával.

  1. Elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval:

 A fent jelzett napokon a személyes ügyintézés gördülékenyebbé tehető és annak ideje rövidíthető, ha előzetesen beküldi adatait a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába – BÁI” (a továbbiakban: BÁI) felületén keresztül:  https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap

Online beiratkozás kezdete: 2025. március 31. 

A beiratkozás napján – függetlenül attól, hogy a két jelentkezési mód közül melyiket választja –

MINDEN SZÜLŐNEK MEG KELL JELENNIE SZEMÉLYESEN AZ INTÉZMÉNYBEN

, ahol a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, illetve nyilatkozatok eredeti példányát be kell mutatni.

Az e-Ügyintézés felületen keresztül – regisztráció után– indíthatja a gyermek törvényes képviselője a beiratkozási folyamatot, mely során ki lehet tölteni a gyermek beiratkozáshoz szükséges adatait a rendszer által felkínált űrlapon. Emellett az egyes nyilatkozatok (törvényes képviselői nyilatkozat, etika ill. hit- és erkölcstan közötti választás) a rendszerből letölthetőek, és aláírás után a másolatok feltölthetőek.

Diákigazolvány igénylés

Szülői tájékoztató:

Az állami általános iskolában az etika óra helyett választható hit- és erkölcstan oktatás megszervezésére vonatkozó szabályok

Az igazgató március 16. és március 31. között a bevett egyháztól vagy annak belső egyházi jogiszemélyétől kapott tájékoztatás alapján az iskola honlapján és a helyben szokásos módon nyilvánosságra hozza a következő tanévben a hit- és erkölcstan oktatás megszervezését vállaló bevett egyházak nevét. (Magyar Katolikus Egyház, Magyarországi Evangélikus Egyház.)

Az igazgatónak hozzáférhetővé kell tennie a bevett egyház, illetve belső egyházi jogi személye által rendelkezésére bocsátott hit- és erkölcstan oktatáshoz kapcsolódó papíralapú dokumentumokat, különösen a tantervet, a tananyagot, a tankönyveket és a hit- és erkölcstan oktatás munkamódszerét.

Beiratkozáskor, átiratkozáskor a bevett egyház, illetve belső egyházi jogi személye bekezdés szerint nyilvánosságra hozott adatait az iskola írásban is a szülők rendelkezésére bocsátja, ez alapján a szülő a hit- és erkölcstan oktatással összefüggő adatkezeléshez történő önkéntes írásbeli hozzájárulással egyidejűleg írásban nyilatkozhat az iskolának arról, hogy

a) valamely, a hit- és erkölcstan oktatás megszervezését vállaló bevett egyház, illetve belső egyházi jogi személye által szervezett hit- és erkölcstan oktatást, vagy

b) az etika oktatást igényli a gyermeke számára.

Minden évben május 20-ig van módja a szülőnek módosítani az előző évi hit és erkölcstan oktatással összefüggő választáson, a 182/B. § (7) bekezdés alapján, amely módosítás a következő tanévtől lép hatályba.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük